Tájékoztató termékeink garanciájáról, illetve a feltételekről, teendőkről
Bevezetés
Ma Magyarországon a vásárló számára igen kedvező jótállási szabályok vannak érvényben. A jótállás a garancia szinonimája, tehát ugyanazt jelenti, csupán előbbi jogi, míg utóbbi hétköznapi kifejezés.
A gyakorlatban az új szabályok lényege, hogy a korábbi előírásokkal ellentétben a termék árától függ a garancia, vagyis a kötelező jótállási idő. Az új szabályok a drágább gépekre jóval hosszabb garanciaidőt biztosítanak, de nem mellékesen, a fenntarthatóbb gazdaság térnyerését is elősegítik. Arra ösztönzik ugyanis a gyártókat, hogy megbízható, hosszú ideig jól működő gépeket hozzanak forgalomba, ezzel is csökkentve az elektronikus hulladékok mennyiségét.
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003 (IX.22.) Kormányrendeletben foglaltaknak megfelelően, a jogszabály jelenleg hatályos állapota értelmében, tartós fogyasztási cikknek minősülő termékekre a 2021.01.01-ig érvényes 1 év jótállás helyett az alábbiak szerint alakul a garancia időtartama:
a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
c) 250 000 forint eladási ár felett három év.
A Garancia típusai
Termékeink kiváló minőségűek, megfelelő ár-érték arányúak, melyek sokáig működnek meghibásodás nélkül. Ennek ellenére előfordulhatnak hibásodások, így minden termék vásárlásakor tájékozódni kell a garanciákról, mely nálunk, mint kereskedelmi egységnél, többszintű, a vásárlástól eltelt időtől, a termék árától és a termék jellegétől függően változik.
Mi, mint a termékek eladója a termék vásárlásától számított 72 órán belüli csere garanciát vállalunk, illetve kell vállalni minden kereskedelmi egységnek.
A termékek gyártójának kötelezően 1 év garanciát kell vállalniuk, ez az általános szabály Magyarországon.
A tartós fogyasztási cikkekre a vételáruktól függően hosszabbodik ez az idő. Magyarországon 2021. január 1-jétől változtak a jótállási kötelezettségekre vonatkozó előírások.
A kötelezőnél hosszabb jótállási időt az érintett termékeknél külön jelöljük!
Van az ún. szerződéses jótállás, amikor egy cég plusz garanciális időt biztosít adott termék nála történő megvásárlása esetén.
Valamint a gyártók nagy része bizonyos termékekre, bizonyos plusz időtartamra biztosíthatnak ún. vásárolt további garanciát, mellyel a „megvásárolt idővel” meghosszabbodik az adott termék garanciális ideje.
Ezen kívül a gyártók adhatnak még plusz jótállási időt bizonyos feltételekhez kötve (regisztráció, rendszeres szervíz, stb., ezek a termékképen + jelöléssel találhatók meg (pl. 2 + 3 év).
Tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó ártól függő garanciális időtartamok
Az említett sávos jótállás azt jelenti, hogy sok terméknél az ártól függ a kötelező jótállás időtartama. Tehát a 100 ezer forint alatti termékeknél kötelezően 1 év, a 100-250 ezer forintosaknál minimum 2 év, a 250 ezer forintnál drágábbaknál pedig 3 év. Lényeges, hogy lehetnek olyan gyártók és kereskedők, akik ennél hosszabb időre vállalnak jótállást, mert megbízhatónak tartják a terméküket, ezáltal a vásárlók inkább tőlük vásárolják meg az adott terméket.
A vásárlástól számított 72 órán túl, de még a fentiek alapján járó kötelező jótállási időn belül a termék gyártója meg kell, hogy javítsa, vagy ki kell, hogy cserélje a terméket hibásodás esetén.
Ennek érvényesítése céljából a vásárló fordulhat közvetlenül a gyártóhoz, az adott gyártó honlapján, mely az esetek zömében a nevéből képződik, megtalálható valamilyen kapcsolattartásra vonatkozó információ, ahol segítenek a garancia érvényesítésében. Természetesem webshopunk ügyfélszolgálata is segítséget nyújt a gyártói jótállás érvényesítésében, az ügyfélszolgálati telefonszámon a webshop alap elérhetőségi idején belül állunk bárki rendelkezésére, illetve a chaten keresztül érkező kérésekre, kérdésekre igyekszünk nagyon hamar választ adni, segítve így vásárlóink garanciális jogának érvényesülését.
Termékkategóriáink csoportosítása a garancia ideje alapján
Vételártól függő kötelező gyártói garancia
Hőszivattyúk
Kazánok: gázkazánok, elektromos kazánok
Kandallók
Bojlerek: villanybojlerek, indirekt tárolók
Puffertartályok
Konvektorok
Szivattyúk
Termosztátok, érzékelők
Víztisztító, vízlágyító berendezések
Klímák (regisztrációhoz kötött garancia hosszabbítás lehetséges)
Háztartási gépek
Gáztűzhelyek
Páraelszívók
Elektromos szerszámok
Kádak
Zuhanykabinok, tálcák
Csaptelepek
Szaunák
Jacuzzik
Hidromasszázs rendszerek
Öntözőrendszer vezérlők
A kötelezőtől hosszabb gyártói garancia
Ferro csaptelepek: 5 év
Mofém és Mofém Teka csaptelepek: 5 év
Hajdu bojlerek: 2 + 5, illetve 10 év (AQ és Z típusoknál eltérő)
Hajdu indirekt tárolók: 2 + 5, illetve 3 + 10 év (IDE és STA típusoknál eltérő)
Hajdu hőszivattyúk: 3 + 5 év
Hajdu gázkazánok: 3 + 6 év
ERFER radiátorok: 12 év
Honeywell CO érzékelő: 10 év
M-Acryl fürdőkádak: 10 év
A garancia érvényesítéséhez szükséges feltételek
A 72 órás csere garanciához szükséges a vásárlást igazoló bizonylat megléte: blokk, vagy számla, valamint a kitöltött jótállási jegy. Ezen kívül a termék visszajuttatása a termék eredeti csomagolásában az ügyfélszolgálaton előre leegyeztetett módon.
A gyártói jótállás érvényesítéséhez szükséges a vásárlást és a jótállást igazoló bizonylat megléte: blokk, vagy számla, jótállási jegy. Ezen kívül a termék visszajuttatása a gyártóval előre leegyeztetett módon.
A garancia érvényesítéséhez szükséges teendők és információk
A fogyasztóvédelmi előírásoknak megfelelően a termékek 72 órán belül észlelt meghibásodása esetén a meghibásodott termék cseréjére kötelezett a gyártó.
A 72 órás csere csak azokra a termékekre vonatkozik, amelyek meghibásodása rendeltetésszerű használat során történt . A nem rendeltetésszerű használatból fakadó meghibásodások (pl. leesés következtében összetört, beázott, ráléptek, stb.) cseréjének elkerülése miatt a gyártók, forgalmazók csak a hivatalos szervíz szakvélemény alapján vállalják a 72 órás cserét. Ennek megfelelően a további teendők a termék 72 órán belüli meghibásodása esetén:
1. Az észlelt meghibásodást be kell jelenteni a forgalmazó (eladó), gyártó/ importőr telefon számán vagy a központi szakszervizénél (bővebb információ telefonszám a termékhez mellékelt garancia levélben van). Ha a szerviz kivizsgálása alapján a bejelentés jogos, a gyártó vállalja a termék azonnali cseréjét.
2. Amennyiben egyértelmű, hogy rendeltetésszerű használat következtében történt a 72 órán belüli meghibásodás akkor természetesen azonnali cserét biztosítunk.
3. Amennyiben nem egyértelmű a rendeltetésszerű használat, akkor Webáruházunk is csak a hivatalos szakszervíz szakvéleményének ismeretében vállalja a meghibásodott termék 72 órán belüli meghibásodás cseréjét.
A termék meghibásodása esetén a csomagolásban lévő, vagy a számlával együtt átadott garanciajegy tájékoztatásának megfelelően kell eljárni.
Portósan küldött csomagokat nem vesz át Webáruházunk, azt minden esetben visszaküldjük a feladónak!
A garanciális visszajuttatás költségeit minden esetben a vásárló állja.
A garanciális problémával cégünknek behozott készülékeket továbbítjuk a cégünknek garanciális hátteret biztosító vonatkozó beszállítónkhoz, aki intézkedik ezek mielőbbi javíttatásáról a vonatkozó jogszabályok betartása mellett. A garanciális javítások, átvizsgálások átfutási ideje jellemzően 1-2 hét, de a szervizek fenntartják a jogot arra, hogy ez az időtartam indokolt esetben hosszabb is lehet.
Amennyiben a jótállási idő valamely terméknél nem került feltüntetésre, úgy annak jótállási vagy szavatossági ideje iránt érdeklődj telefonon az ügyfélszolgálaton.
Néhány jó tanács a tartós cikkek vásárlásához
Őrizd meg a blokkot, számlát, mert ezek nélkül nagyon nehéz bizonyítanod a vásárlás helyét, idejét, az áru ellenértékét.
Őrízd meg a termék jótállási jegyét is!
Vásárláskor, lehetőség szerint, alaposan vizsgáld meg és próbáld ki az árut! Ha a próbára nincs lehetőség, vásárlás után minél hamarabb tedd meg, még ha ajándékba szánod is a terméket.
Ha drága tartós fogyasztási cikket vásárolsz ajándékba, ne az utolsó pillanatban vedd meg, hogy az esetleges hibás terméket még időben ki tudd cserélni.
Ajándékba vásárolt termék számláját, jótállási jegyét is őrizd meg, és kínáld fel a megajándékozottnak, hogy probléma esetén eljársz az ügyben.
A kereskedők, forgalmazók élhetnek azzal a jogukkal, hogy e-jótállási jegyet küldenek. Ez lehet e-mail, letölthető dokumentáció vagy akár applikáció is. Az e-jótállási jegyet legkésőbb a termék átadását vagy üzembe helyezését követő napon meg kell kapnod.
Ha nem szeretnél e-jótállási jegyet, kérhetsz papír alapút. Ezt köteles az eladó kérésednek megfelelően biztosítani.
Akciós termék vásárlásakor érdemes rákérdezni az akció okára. Gyakori, hogy az ilyen termékekre nem vállalnak szavatosságot. Jó, ha tudod, ezt a kereskedő csak akkor teheti meg, ha a termék hibája miatt szállították le a termék árát, és ezt a tényt illetve a hiba jellegét tudomásodra is hozták. A szavatosság korlátozása pedig kizárólag erre a hibára vonatkozhat.
Hajdúböszörmény. 2023. 08. 21.